Egyik nap még alpesi motoros utakon, 2000m felett, mesebéli tájakon döntögetjük egyik kanyarból a másik a motorjainkat, a másik napon már nullán leszünk, és az Adriai-tengerben lógatjuk lábunkat, áztatjuk hab testünket. Persze közben lesz egy kis Szlovénia, egy kis „toscana”, jó pár hágó és kanyar, plusz Pista bácsi fagyija.

Érintett ország: Ausztria, Olaszország, Szlovénia, Horvátország

Látnivalók: xDrive falu, Nassfeld, Mariazell, Nockalmstrasse, Bled, Bohinj-tó, “Toscana”, Isztria, Kvarner-öböl, Opatija, Mangart

A túra létszáma betelt,
már csak várólistára tudsz jelentkezni!

Túravezetők:
Pepe, Coli

A túra távja:
1300 km
 

A túra startja/vége:
Kőszeg 8:00/  Letenye 15:00

Természetesen kőszegi szállásban is segítünk! 

[et_parent tab_style=”tzoid” tab_to_mobile=”true” color_tab_txt=”#ffffff” color_tab_bg=”#dd3333″ color_act_txt=”#000000″ color_act_bg=”#ffffff” color_content_bg=”#ffffff”][et_single icon=”info-circle” tab_title=”Részletek” tab_id=”1487754612521-10″]

1. nap
Kőszeg (H) – Innerkrems (A) 380 km

A reggeli eligazítás már az Alpok aljában lesz, szóval a motoros utak már a spájzban lesznek.  Sípszó és 3 perc múlva már robogunk is az alpesi, zöldellő, patakokat kísérő motoros utakon.  Ahogy sűrűsödnek a hegyek, úgy vállnak egyre mosolygósabbá a jó kis osztrák utak. Mariazellben, a szokásos főtéri Leberkase evés után betörjük a „vadalpokat” és akár, ha az időjárás is engedi, hűsölhetünk is egyet a Salza kristálytiszta vizében. Innen már csak egy ugrás a szállásunk, igaz, hogy jó nagyot kellene ugrani, mert a Sölkpass nyakatekert, „milkatehenes” hágóján vezet majd át az utunk. Este 6-kor alvóba tesszük a motorokat és jöhet a dumaparti.

2.nap
Innerkrems (A) – Srednja vas (SLO) 290 km

„In media res” lesz a jellemző a napra, azaz rögtön a közepébe csapunk. Kinyitjuk szemünket, bepusziljuk a frissen sütött zsemléket és már is az 52 hajtűvel megtűzdelt motoros álomúton a Nockalmstrassen húzzuk a gázt. Festői táj, zseniális aszfalt, és két 2000 méteres csúcs megmotorozás vár ránk. 2042m magasan elérjük túránk csúcspontját (már ami a tengerszint feletti magasságot illeti) és a famotort, ahol is megejtjük a szokásos kávé melletti vezetéstechnikai beszélgetésünket is. Azt hiszem erre a közel 30 km-es szakaszra is igaz, hogy „menjünk még egy kört..”, akár bele is férhet.
Ezután lesz egy kis időnk, hogy magunkhoz térjünk, de nem sok, mert jön a Nassfeld, aminek köszönhetően Olaszországban és az xDrive faluban találjuk magunkat. Pihi, ebéd, nézelődés és erőgyűjtés lesz a program. Hiába na rá kell pihenni az erődős Predl hágóra, majd a világháborús múlttal és macskaköves kanyarokkal rendelkező Vrsic hágóra is. Na, a panoráma innen is csodás, fényképért kiált,  szóval “betonplatzra” fel. Erről leereszkedve megkóstoljuk Pista bácsi fagyiját, ami valami véletlen folytán a Bledi-tó partján lesz. Persze mondanom sem kell, hogy ez a tavacska, Szlovénia egyik gyöngyszeme. Az estét a Triglav Nemzeti Park szívében, egy hotelben töltjük.
Jogos lehet a kérdés, hogy a Mangart benne lesz? Hát rajtunk nem fog múlni  😉

3. nap
Srednja va (SLO) – Rabac (HR)  240km

Jóval a kakasszó, és a reggeli elfogyasztása után nyete neki, azaz elindulunk, a Bohinj-tó érintéséve és az Isonzó partján faljuk a kilométereket, hogy aztán a „toscana” szőlőskertjei alatt, illetve felett, kávét, limonádét iszogatva szusszanjunk picit. Ezután már Horvátországot tesszük a garmin célkeresztjébe, kalandozunk kicsit az Isztriai-félszigeten is és a gonoszt (az autópályát) kerülve elgurulunk Motovunig.
Hogy miért pont eddig?
Mert csodálatos ez a középkori kis falucska, ahogy várfallal védve áll az Isztria közepén, egy hegytetőn. Nem mellesleg kitűnő borairól és szarvasgomba termesztéséről is híres és nagyon jó az étterme is ?.
Ha megvettük a szuvenírt az otthoniaknak, akkor újra lóra, azaz motorra pattanunk, oldalsztendert felhajtjuk és irány Rabac, a tengerpart. Gyors pakolás, szobakiosztás, szobafoglalás és lehet is menni a „bícsre”.

4. nap
Rabac (HR) – Letenye (H) 370km

A svédasztal megtámadása után hazának vesszük az irányt. A 66-os tengerparti szerpentint választjuk, majd szusszanunk az Osztrák-Magya Monarchia riviéráján, csak hogy adjunk annak a bizonyos életérzésnek egy kicsit. Innen még mókázunk és kanyargós, forgalommentes utakon, haladunk Károlyvárosig, ahol is felhajtunk az autópályára és meg sem állunk a magyar határig. Na jó, ez így nem teljesen fedi a valóságot, mert megnézzük a „de jó lenne annál a várnál megállni” várat, amit eddig mindig kihagytunk. Na most megnézzük!

[/et_single][et_single icon=”eur” tab_title=”Költségek” tab_id=”1487754612666-9″]

Ha egyedül jössz: 250

   Ha utassal jössz: +200

 Ha egyágyas szobában aludnál: +60€

…és mi az amit mi adunk?

2 túravezetőt

vezetéstechnikai tanácsokat

segítünk beilleszkedni a csoportos motorozás “világába”

 3 éjszakai szállást
(3*-os szálláson, 2 vagy 1 fős szobában, mosdóval, wc-vel)

 3x reggelit, vacsorát

fényképeket, videókat

szervezés, túravezetés

Milyen plusz költségek merülhetnek fel?

 útdíjakat és belépőket:
Nockalmstrasset 11€/motor
Mangart 4 €/motor

 osztrák autópálya matrica
5€/motor

 horvát autópálya
~36kn/motor

 üzemanyag, ebéd, egyéni szükségletek stb.

[/et_single][et_single icon=”thumbs-o-up” tab_title=”Jelentkezz” tab_id=”1487754875267-3-1″]

Motoros túráinkat minimum 6 fő jelentkezés után indítjuk el!

[/et_single][et_single icon=”map-marker” tab_title=”Térkép” tab_id=”1487754948666-4-3″]
[/et_single][et_single icon=”motorcycle” tab_title=”Jellege” tab_id=”1487755044411-5-4″]
  • motorozós, nézelődős
  • közepes nehézségű túra
  • minimum 15 000km-es motorozási rutin szükséges
  • utasoknak is ajánlott
  • végig aszfaltozott úton halad, fő és mellékutakon
  • kanyargós, hegyi szakaszok is lesznek
  • keskeny utak előfordulhatnak
  • nulla motoros rutinnal senkinek sem ajánlott

Ha nem a csapattal motoroznád végig a napot, hanem egyedül vagy egy baráti társasággal, akkor arra is van lehetőség!

[/et_single][/et_parent]

Résztvevők:

Julien és volt menyasszonya-1200GS, Norbi-Multistrada, Csaba-Z750, Attila-1200GS, Yoss-1200GS, Laci-F650GS, Szentes Imre és párja-FZ1S, Leki02-1200GSA, Laci-PanEuropean, Csáki-CB1100, Viktor és párja-SV1000, Gyula és párja-FZS1000, Ákos-CB1100

Az Alpok és az Adria is rád vár!

Ha nem a csapattal motoroznál végig egy-egy napot, hanem egyedül vagy egy kisebb társasággal, akkor arra is van lehetőség!