4 napos motoros túra

 2 túravezető

 max. 12 motor

Szlovénia, Horvátország

Jelentkezési határidő

2018. április 15.

Szabad helyek

1 hely

A túra távja

~1 250 km

A túra startja/vége

Letenye 8:00 / Letenye 15:00

Túravezetők

Zoli, Zsóóóti

Hiányzás a munkahelyről

0 nap

Látnivalók*

Jadranska magistrala, Opatia, Motovun, Postajna, Rabló-vár, Medve-vár, Ucka, Isztria

Kanyarok: 

Részvételi díj vezetőnek:
265€

 Részvételi díj utasnak:
195€

Május elsejei hosszú hétvégés motoros túránk Horvátország és Szlovénia motoros útjait és látnivalóit célozza meg. Tengerparti és hegyi motorosutakon is húzzuk a gázt, de mellette olyan csodálatos természeti látnivalókat is útba ejtünk, mint a Szlovénia legnagyobb cseppkőbarlangja, amit kisvasúttal járunk be. Aztán 1400 méter magasból, az Isztria legmagasabb pontján állva gyakorolhatjuk a távolban nézést, és szelfizhetünk a csodás panorámával a háttérben. De kávézunk Opatija-ban, a riviérán és motorozzunk jó kis kanyargós utakon, kihasználjuk a gumik szélét is.

Amit nyújtunk
2 túravezetőt
2 csapat lehetőségét (gyík-dinamikus, pocok- normál)
vezetéstechnikai tanácsokat
10% kedvezményt az utasbiztosításod árából 
segítünk beilleszkedni a csoportos motorozás “világába”
 3 éjszakai szállást
(3*-os szálláson, 2 vagy 1 fős szobában, mosdóval, wc-vel)
 3x reggelit, 3x vacsorát
fényképeket, videókat
szervezést, túravezetést

Plusz költségek
 1 ágyas felár: 65€
 Horvát autópálya díj: 80 Kn
 Kompozás összesen: 30 Kn/fő, 64Kn/motor
 Barlangi belépő: 26€/fő
 Üzemanyag, ebéd, egyéni szükségletek
és minden egyéb költséget, amiket a “mi adunk” rész nem tartalmaz

Tempó? Megállók?

Főutakon kb. 110 km/h, városban 50 km/h, autópályán kb. 130 km/h  😉
Pihenők nagyjából 80 kilométerenként a látnivalók függvényében.

Egy élvezetes túratempóban szeretnénk végig motorozni a távot, így se a száguldozás, se a felvonulás jellegű motorozás nem célunk! Vannak úgymond “szabad rablásos” szakászok, amikor ha a csapatnál gyorsabban szeretnél motorozni, akkor egy előre megbeszélt, jól felismerhető helyen találkozunk.

Egyszóval “látni és motorozni“!

Természetesen ha valaki egyénileg, külön (akár lassabban, vagy gyorsabban) szeretné megtenni a napi szakaszt, szakaszokat, arra van is lehetőség. Ezt kérlek jelezd előre, és mi minden segítséget megadunk neked (útvonal, címek, látnivalók stb stb).

Kinek ajánljuk?

Ha nem szeretsz szervezni, ha jól érzed magad motorosok között, ha motoroznál egy jót, ha szereted a jó hangulatú motoros túrákat akkor itt a helyed!

Részletes program

Letenye (H) – Crikvenica (HR) 350 km

Letenyén egy kis túraismertetést követően motorkerékpárra pattanunk és elstartolunk. Zágrábig az A4-es autópályán portyázunk, majd a Hip Hop Boyz tanácsát megfogadva „felmegyünk a hegyekbe”, méghozzá a Medve-hegyre. A Medvevárat elérve sétálunk is egy keveset, a motorokat a parkolóban hagyjuk. Innen leereszkedve gurulunk tovább az A4-en, egészen Károlyvárosig. A karlovaci lehajtót megpillantva, index jobbra és ráfordulunk és csiki-csukizunk egy kicsit, hogy a fehér sziklás Kapella hegységen átmotorozva elérjük a kék vizet. A tenger megpillantva dobunk egy jobbost és Crikvenica kikötőjében, a hotelunk parkolójában letámasztjuk a lovainkat. Vacsorával várnak minket.

Crikvenica (HR) – Rabac (HR) 230 km

Nem húzzuk az időt, irány Szlovénia legnagyobb barlangja a Postojna karsztvidéki barlangja. Aki már volt itt, az megnézheti a Rabló várat, és aki már ezt is látta, annak motorozás lehet a program az Isztrián (persze túravezetővel).
Szóval a motorokat kisvasútra cseréljük és 3.5km keresztül csodálhatjuk a kivilágított alagutakat, a cseppkövekkel átszőtt barlangtermeket. Ha szerencsénk van, még magyar “idegenvezetőt” is sikerül szereznünk a fülünkbe.
Délután pedig a motorozásé lesz a szerep, méghozzá az Isztriai-félszigeten. Szőlős kereteken keresztül, Motovun, hegytetőre épült kis falucskáját érintve, Hum-on (legkisebb település) átvágva érünk Rabac, a tengerparti szállásunkra.

Rabac (HR) – Rabac (HR)  280 km

Reggeli után, térkép felett eligazítás, majd cipzárba állunk és kilométerről kilométerre, szigetről szigetre „ugrálva” motorozunk előre. A Cres szigetével kezdünk, de csak azután, hogy szelfiztünk egyet a panoráma parkolóból. A kompról legurulva végigmotorozunk a mini “jadranska magistrala”-t, ami (ismét) egy motoros szívet megdobogtató szakasz lesz. Ezután tiszteletünket tesszük horváték legöregebb, 4000 éves, és még a mai napig lakott településén. Amint odaérünk, meg fogjuk érteni, hogy miért ragaszkodnak a helyhez a helyiek. Itt szeretnék kávézni minden reggel! Reméljük, hű lesz hozzánk a sziget, ugyanis ez Európa egyik legnapsütöttebb helye. Napszemüveget kötelező tartozék, max ha esik nem kell elővenni.  😀
Ezután irány a komp, egy másik komp mert a komp nem vár, mert akkor nem úszna… szóval átkompozunk Horvátország legnagyobb, középkori szigetére, a Krk-re. Hol kis hangulatos falvakon keresztül, hol szőlő ültetvények mellett, hol pedig a kék Adriai-tenger partján húzzuk a gázt. Egy dologra kell majd vigyázni, hogy ne szoruljunk be a világ keskenyebb utcájába, Vrbnik-ben!
Ezután érintjük Opatija-t, a monarchia legfelkapottabb üdülőhelyét, ami ma is aranykorát éri. Sirályos nénis szelfizést követően jön a dupla 6-os út. Ezzel a tengerparti, első osztályú panorámával rendelkező úttal zárjuk a mai kört, és visszaérünk Rabac-ra.

Rabac (HR) – Letenye (H)  370 km

Sajnos ma haza kell menni, persze csak reggeli után, tele hassal még is csak jobb lesz átvágni a Vojak hegyen, mert most nem az alagutat választjuk az tuti. Szó szerint a turisták átsuhannak egy kilátó felett illetve alatt, de mi most nem hagyjuk ki.  Izgalmas, hegyi szakasz lesz, amit elkerül a forgalom, csak egy két siklóernyőssel és megszállott kerékpárossal találkozhatunk majd. A kilátóhoz felérve, lélegzetelállító panorámába gyönyörködhetünk, elénk tárul az Isztria és az Adria. Na de menni kell! Állunkat felszedve, Opatiját és az autópályákat elkerülve, jó minőségű mellékutakon, majd a Lokvarsko tó partján motorozva érjük el a 3-as utat.  Karlovac környékén, jön a „gonosz”, az autópálya de ahogy a mondás tartja, ha menni kell, akkor menni kell. A magyar határig, Letenyéig húzzuk a gázt.

  1. Kéti – R1200GS – bögre 🙂
  2. Bandesz – Moto Guzzi Breva 1200
  3. Attila – R1200GSA
  4. Károly és párja – Bandit 1250
  5. Ocsi Laci és párja – VFR750F
  6. Naka és párja – Honda CRF1000
  7. CBF Girl – CBF600
  8. Pánpista és párja – VFR1200X
  9. Perec Laci – BMW
  10. SchuHans – 1200 GT
  11. Vikiék – Crosstourer

Egyéb információ

 

Csoportos motorozás „íratlan” szabályai:

Résztvevők:

– túravezető a túra levezetője, akit követni kell
– záró motoros ő halad a menet végén
– csapat a túravezető és a záró motor között haladó többi motoros

Túravezető feladatai:

Egy túrát megszervezni és levezetni nem ugyanaz a feladat, de a legtöbb esetben ezt ugyanaz a személy csinálja. Az ő szava a mérvadó egy túra alatt, őt követjük a starttól a célig. Neki is vannak feladatai:

  1. A túra megszervezése. Minden, az úttal kapcsolatos információ birtokában van, ilyenek a pontos útvonal, a pihenőhelyek, étkezési infók, több napos túra esetén szállásinfók. Ha teheti le is járhatja az utat, így nem érheti meglepetés. Persze ezt nem mindig lehet végrehajtani, de a pontos szervezés nagyon sok kellemetlenségtől mentheti meg a csapatot.
  2. Eligazítás előtt tájékozódik a csapat tudásszintjéről, a motorok teljesítményéről, tankolási periódusairól.
  3. Eligazítás: a résztvevőket tájékoztatja néhány a túrával kapcsolatos dologról: a csoportos motorozás szabályairól, a menet felépítéséről, a záró motoros bemutatásáról, a következő pihenőpontról, telefonszámának közléséről, a várható menetsebességről, útviszonyokról. Ettől persze lehet több infóval is szolgálni, ha a helyzet megkívánja
  4. Menet közben figyeli a csapatot, és a pihenőkben át is szervezheti a motorosok sorrendjét a látottak alapján.
  5. Ügyel arra, hogy együtt tartsa a csapatot, a megfelelő sebesség megválasztásával.
  6. A pihenőhelyeken meghatározza a parkolási rendet, olyan helyen nem áll meg, ahol nem biztosított az összes motor biztonságos tárolása.

Záró motoros feladatai:

Ő halad a menet végén, mögötte nem lehet egy motoros sem. Gyakorlott motorost szoktak ide felkérni, és nem hátrány, ha nagy teljesítményű motorral rendelkezik. Persze ez nem feltétel, inkább a megfelelő tudásszint a mérvadó.

  1. Segít a túravezetőnek a túra elejétől a végéig.
  2. Ismeri az útvonalat, ha lehet térképen be van rajzolva vagy a GPS-be be van táplálva.
  3. Baj esetén értesíti a túravezetőt. Ha van akkor rádió, vagy telefon kapcsolattal, ha nincs akkor előremotorozással.
  4.  A pihenőhelyeken megbeszéli a túravezetővel a csapat esetleges hibáit, sebességét (gyors, vagy lassú) és javaslatokat tesz a csapat sorrendjének átszervezésére, ha szükséges.

…és a csapat, a túra résztvevői:

A legtöbben, legtöbbször ebben a kategóriába nevezünk be. Nem csak a túravezetőnek és a záró motorosnak vannak kötelességei egy túra során, hanem a csapat minden egyes tagjára vonatkozik néhány betartandó szabály. Aki ezeket nem képes magáévá tenni, az ne jelentkezzen nagy csoportos túrákra, mert nem fogja élvezni, esetleg mások élményét is elrontja.

A túra előtt:

  1. Mindig a képességednek és igényednek megfelelő túrára jelentkezz, és olvasd el rendesen a túra leírását
  2. Érkezz időben, és teli tankkal az indulási pontra
  3. A VAS legyen „túrakész”: gumik, fék, lánc, szerviz rendben + megfelelő biztosítások és zöldkártya.
  4. Olvasd el végig a túra előtti tájékoztató, amit pl. e-mailben kaptál
  5. Öltözz a várható időjárásnak megfelelően.
  6. Ha valami az eligazításon, vagy a túrával kapcsolatban nem világos kérdezz meg a túravezetőtől.

Túra közben:

  1. Szigorúan zip-zár alakzatban közlekedünk. Csak akkor fejlődünk fel oszlopba, ha szerpentinen haladunk. Tehát alap esetben nem vágjuk le a kanyarokat és nem vágunk be a másik elé, tartjuk a sávban a helyünket!
    Zip-Zár alakzat: a vezető motoros a saját sávunkban a felező vonal mellett halad, a következő tőle jobbra lemaradva a sáv jobb felébe helyezkedik. A harmadik az első nyomvonalán megfelelő követési távolságot tartva, a negyedik a második nyomvonalán, és így tovább… Általában ez akkor jó, ha az előtted, tőled balra vagy jobbra lévő motoros tükrében látod az Ő arcát. Ha így látod őt, akkor Ő is lát téged!
  2. Mindig akkora követési távolságot tartsunk, hogy az előttünk lévő hirtelen fékezésekor is meg tudjunk mögötte állni. Tehát minél nagyobb a csapat sebessége, annál nagyobb a követési távolság. A túl nagy hézag is zavaró lehet, ne maradjunk le az előttünk haladótól. Fontos, hogy a csapat egységet alkosson, indok nélkül ne húzódjunk szét.
  3. Ne menj be az előtted haladó mellé. Mindig legyél jól látható a visszapillantó tükrében.
  4. A csoporton belüli helyezkedés nagyon fontos.
    A túravezető mögé közvetlenül a nem annyira gyakorlott motorosok, a „lazább” tempót kedvelők kisebb teljesítményű gépek, a menet végére pedig a nagyobb teljesítményű motorok, a tapasztaltabb, tempósabb haladást kedvelők helyezkedjenek. Így elkerülhető a széthúzódás.
  5. Ne csak az előtted, a mögötted haladóra is figyelj. Ha valaki mögötted lemarad, te is csökkentsd a sebességedet, ezzel jelzed, hogy valami nincs rendben. Ha ezt mindenki betartja és erre mindenki figyel, akkor hamar eljut az infó a túravezetőhöz.
  6. Soha ne vállald túl magad, ha nem tudod tartani a tempót, inkább maradj le, azzal be tudod lassítani az egész csapatot. A következő megállón után viszont helyezkedj előre.
  7. Ne állj ki túl sokat, túl hosszú időre a nyeregből, mert balesetveszélyes.
  8. Ha akadályt (követ, úthibát, kavicsot, stb.) látsz az úton, kézzel vagy lábbal az akadály felé mutatva jelezd a mögötted haladónak.
  9. Az alakzatban előzni szigorúan tilos! Ha pozíciót szeretnél váltani, várd meg a következő pihenőhelyet és egyeztess a túravezetővel.
  10. Csoportos motorozásnál senki ne vagánykodjon, mert ott nem csak magát veszélyezteti, hanem a körülötte lévőket is. Senki nem azért megy el túrázni, hogy egy bizonyítási kényszertől szenvedő kollégája miatt balesetet szenvedjen!
    Ha ilyet tapasztalunk, a második figyelmeztetés után elválnak útjaink!
  11. Előzés: intenzíven gyorsítva hajtsuk végre. Vegyük figyelembe, hogy a többiek ott jönnek utánunk, ezért ne lassítsunk be hirtelen az előzés után, hagyjunk helyet a mögöttünk érkezőnek. Igyekezzünk gyorsan felvenni az előzés előtti pozíciónkat. Természetesen, mindent az adott helyzethez (pl. lakott terület) igazítva!
  12. Ha bármi észrevételed gondod van a túrával vagy résztvevőkkel kapcsolatban, jelezd ezt a túravezetőnek a következő pihenőhelyen.
  13. A pihenő helyeken a túravezető utasításainak megfelelően, figyelmesen parkoljuk le a motorunkat. Az oldaltámasz helyzetét inkább kétszer ellenőrizd, mint összetörj egy rakás motort. Ha van, használd a középsztendert.
  14. Mindig megbeszéljük, hogy mikor indulunk egy egy pihenő után, vagy reggel. Ne késs, legyél pontos!
  15. A tankolás gyakoriságát a legkisebb tankú motorhoz kell mindenkinek igazítani. Ha a többiek tankolnak, Te is állj be a sorba, ne kelljen 50 km után csak miattad a napon sülni a többieknek.
  16. A túravezető „utasításait” mindig tartsuk be. Nem „kiskirálykodni” akar, hanem próbál mindenkit épségben eljuttatni a célpontara, majd pedig haza.
  17. Mindig alkalmazkodj a csapathoz.

Ezt a leírást azért készítettük, mert bár az internet tele van ehhez hasonló irományokkal, mégis szükségesnek éreztük, hogy összeszedjük gondolatainkat és egy világos, érthető szabályrendszert alkossunk túráinkhoz, a csoportos motorozással kapcsolatban.

Köszönjük szépen a figyelmedet!

motorozzvelunk.hu

 

Általános feltételek jelentkezési és részvételi feltételek

Ezeket az általános feltételeket, a túrára való jelentkezés alkalmával el kell fogadni, ellenkező esetben nem lehet jelentkezni egyik motoros túrára sem.
Ez egy szerződéses megállapodás a szervező (Motovel s.r.o.) cég és a túrára jelentkező (résztvevő) személy között. Elfogadása után, kötelező jelleggel betartandóak mind a két fél részéről!ű

A túrára jelentkezés feltételei

  • A meghirdetett túrákra csak a motorozzvelunk.hu oldalon található jelentkezési lap kitöltésével és elküldésével lehet jelentkezni
  • Csak valós adatokkal lehet jelentkezni, ellenkező esetben a jelentkezés semmi
  • Ha a résztvevővel, a többszöri kapcsolatfelvétel sem sikerül, akkor a jelentkezése nem tekinthető érvényesnek. Erről a szervező köteles egy emailt írni a jelentkezési lapon megadott email címre.
  • Minden jelentkezés csak akkor érvényes, ha azt a szervező vissza is igazolja

Túraszervező

  • Felel a túra leírásában felsorolt szolgáltatások (szállás, programok stb..) teljesítéséért
  • Kötelessége tájékoztatni a résztvevőt, hogy a túra során milyen dokumentumokra lesz szükség. Ezek beszerzése, érvényességének ellenőrzése a résztvevő feladata és az ebből adódó károkért a szervezőt, túravezetőt semmilyen felelősség nem terheli.
  • vállalja, hogy 1 csoportban max. 12 motor lesz az adott túrán (túravezetők nélkül) és ehhez a megfelelő számú túravezetőket biztosítja. Ha ennél több motor jelentkezik egy túrára, akkor több csoportra osztja őket és még biztosít plusz túravezetőket.
  • a jelentkezési lapon megadott adatokat bizalmasan kezeli, harmadik félnek nem adja ki és csak a motorozzvelunk.hu illetve jogutódai kapcsán használja fel
  • kizárja az olyan károk megtérítését, melyek az utazás speciális jellegéből következően a résztvevőtől általában elvárható magatartás, figyelem, körültekintés és a túravezető utasításai ellenére következtek be. Az utazás során a résztvevő által harmadik személynek okozott kárért a résztvevő tartozik közvetlenül felelősséggel.
  • túraszervező fenntartja a jogot a szálláshelyek megváltoztatására, amik nem lehetnek rosszabb kategóriájúak, mint ami a túrakiírásban szerepel
  • fenntartja a jogot, az útvonal megváltoztatására, a programok azonos jellegű és értékű fölcserélésére rendkívüli esetekben
  • nem köteles a részvételi díjat csökkenteni, ha a jelentkező valamely szolgáltatást saját elhatározásából nem veszi igénybe, illetve az utazást korábban megszakítja
  • felel az utazási feltételek nem, vagy hibás teljesítéséből eredő károkért, kivéve, ha a nem, vagy hibás teljesítés sem az ő, sem az általa igénybe vett közreműködő felek magatartására nem vezethető vissza, különösen ha a feltételek teljesítésében mutatkozó hiányosságok a résztvevő vagy olyan harmadik személy magatartására vezethetők vissza, aki az utazási feltételekben vállalt szolgáltatások teljesítésével nincs kapcsolatban, vagy vis maior esete következett be. A túraszervező az utóbbi két esetben lehetőségéhez mérten köteles segítséget nyújtani a résztvevőknek.
  • nem vállal felelősséget az túra során elveszített tárgyakért valamint a lopásból, bűncselekményből eredő károkért.
  • szervező minden általa szervezett túrára túravezetőt biztosít. A résztvevők létszámától függően, 8 motorig 1 főt, 8 motor felett 2 főt, egy csoporton belül.

Túravezető

  • Feladata vezetni és összetartani a csoportot, információkkal ellátni a résztvevőket a túra menetrendjéről és az érintett látnivalókról
  • Kötelessége minden nap a napi szakasz előtt ismertetni a résztvevővel az útvonalat, megállókat, látványosságokat
  • A túravezető mindig a legtapasztalatlanabb motoros tempójához alakítják a haladási sebességet és Ő osztja be a csapaton belüli sorrendet is. Ettől el lehet térni, de csak vele egyeztetve
  • Jogában áll a résztvevő azonnali kizárására a túráról, amennyiben a résztvevő motorozás közben veszélyezteti a csapat bármely tagját, felrúgja az általános viselkedési normákat, nem fogadja el a csoportos utazás szabályait vagy nem tartja be a túravezetőtől kapott utasításokat.
  • A résztvevőknek nincs joguk a túravezető irányába semmilyen jogi és anyagi követelésre

A túrán való részvétel feltételei

  • Minden résztvevő elfogadja, hogy saját felelősségére vesz részt a túrán. A résztvevő magatartásából, vezetési stílusából adódó problémák, büntetések miatt a túraszervező/vezető felelősséget nem vállal.
  • A túrán a résztvevőnek kipihenten, egészségesen kell részt vennie. Amennyiben a résztvevő fáradtan, betegen vagy netán sérülten vesz részt a túrán, az abból adódó problémák miatt a túraszervező felelősséget nem vállal.
  • A túrán megfelelő védő felszerelésben kell (protektoros kabát és nadrág, motoros csizma, „e” jelzésű bukósisak) részt venni. Ezek hiányából adódó sérülések és problémák miatt a szervezőt/vezetőt semmilyen felelősség nem terheli. Pólóban, rövidnadrágban, papucsban, félmeztelenül megjelenő résztvevőt a túravezető kizárhatja a túráról.
  • A résztvevő motorkerékpárjának, a túra időtartamára érvényes műszakival, biztosítással kell rendelkezni és biztosításos zöldkártyával kell rendelkeznie, plusz motorjának (fékek, gumik, lánc stb) jó műszaki állapotban kell lennie. Ezek, esetleges hiányáért a túravezetőt/szervezőt semmilyen felelősség nem terheli.
  • A résztvevőnek érvényes, a motorjának megfelelő, vezetői engedéllyel kell rendelkeznie. Ennek hiányáért a túravezető/szervező semmilyen felelősséget nem vállal.
  • Ha egy résztvevő, akár motorozás közben veszélyezteti a csapatot, a csapat egy tagját, viselkedésével megszegi az általános normákat, figyelmeztetés után a túravezető kizárhatja a túráról. Természetesen a foglalt szállásokat igénybe tudja venni és a túravezető segítségét is ad útvonal, térkép, látnivalók tekintetében.
  • Egyénileg kell – kivéve, ha ez a túra kiírásában másként szerepel – gondoskodni minden résztvevőnek a saját utas, balesetbiztosításáról. Ennek a hiánya miatt a szervezőt/túravezetőt semmilyen felelősség, költség nem terheli.
  • A túra indulási pontjára, amit a szervező/túravezető előre elküld minden résztvevőnek, pontosan kell érkezni. Ha valaki késik, köteles ezt jelezni a túravezető felé, a megadott elérhetőségen, amit a szervező küld el minden résztvevőnek. A késésből, a meg nem jelenésből adódó problémák miatt a szervező/túravezető felelősséget nem vállal.
  • A napi szakaszok közben alkoholt és tudatmódosító szert nem szabad fogyasztani illetve a napi szakaszok alatt nem állhat senki alkohol és tudatmódosító szer hatása alatt. Amennyiben, a túravezető ennek az ellenkezőjét tapasztalja, a résztvevőt azonnal kizárja a túráról. A túrszervező, a résztvevő alkoholos és tudatmódosító szeres befolyásoltságból származó problémáiért, büntetésekért felelősséget nem vállal.
  • A résztvevőre, a túra során érintett országok közlekedési szabályai vonatkoznak. Azok megszegéséért, az abból adódó bírságokért és problémákért a szervező/túravezető felelősséget nem vállal.
  • Egy túrán, egy csoporton belül, 8 résztvevő felett, a szervező 2 fő túravezetőt biztosít.

A túra részvételi díjának megfizetése

  • A szervező, a jelentkezési határidő lejártakor, minden résztvevőnek elküldi a túra részvételi díjának fizetési instrukcióit. Ez túránként eltérő is lehet!
  • A részvételi díjat, a részvevő, a megadott határidőig köteles átutalni vagy befizetni
  • Egyes túráknál lehetséges a jelentkezés előleghez kötött. Ezt azonban, a szervező köteles a jelentkezővel közölni a visszaigazoló emailben illetve a túra kiírásában megjeleníteni. Amennyiben a túra valamilyen okból meghiúsulna a túra szervezőjének kötelessége visszafizetni az előleget a résztvevő számára 7 munkanapon belül.

Árak és szolgáltatások

  • A túra részvételi díja és az abba foglaltak minden túránál külön-külön fel vannak tüntetve, a motorozzvelunk.hu oldalon
  • A jelentkezéssel egy időben, a résztvevő ezeket a díjakat és tartalmakat elfogadja
  • Az részvételi díj egy résztvevőre vonatkozik kétágyas vagy franciaágyas szobabeosztással, wc-vel és mosdóval
  • Egyágyas szoba minden motoros túránál kérhető felár ellenében, aminek a pontos összegét a leírás tartalmazza.
    Az egyágyas opció, csak korlátozott számban elérhető a szállásokon, ezért korlátlan számban nem tudjuk garantálni.
  • Fedett parkoló nem minden szállásnál áll rendelkezésre
  • Előfordulhat, hogy a szervező a megjelentetett útvonalat és szállásokat kénytelen megváltoztatni. Ebben az esetben a túraszervező köteles ugyan azt a minőségű szolgáltatást nyújtani a résztvevőnek, mint amit eredetileg meghirdetett. Ezért plusz költségeket nem számolhat fel.
  • A túra kiírásánál szereplő látványosságok függnek az időjárástól, a csapat haladásától és az esetleges műszaki problémáktól.

A túra lemondási feltételei, a résztvevő oldaláról

  • A túrát lemondani csak írásban lehet, a túra kezdő időpontjáig
  • ingyenes a lemondás amennyiben:
    a lemondás a szervezőhöz, az adott túra indulási időpontja előtt 28 nappal megérkezik
  • ha a Jelentkező nem jelenik meg a túrán vagy a lemondás a túra startjától számított 7 napon belül történik:
    a részvételi díj 100% (bánat pénz) fizetendő:
  • ha a túra startja előtt 14-8 nappal érkezik meg a lemondás:
    részvételi díj 75% (bánat pénz) fizetendő
  • ha a túra startja előtt  28-15 nappal érkezik meg a lemondás:
    részvételi díj 50% (bánat pénz) fizetendő
  • ha a túra startja több mint 28 nappal érkezik meg a lemondás:
    ingyenes a lemondás
  • A bánat pénzt, a szervező a résztvevő által befizetett részvételi díjból köteles levonni. Amennyiben van fennmaradó összeg akkor azt a túraszervező a résztvevő költségére köteles visszautalni 7 munkanapon belül, amennyiben a résztvevő másként nem határoz.
  • Az előleggel, a részvételi díjhoz hasonlóan kell eljárni
  • Amennyiben a jelentkezési határidő után szeretne átjelentkezni egy résztvevő, egy másik túrára, akkor ezt írásban kell jelezni a szervezőnek, legkésőbb 14 nappal az eredeti túra indulása előtt. Ebben az esetben az eredeti túra részvételének 15%át számítja fel a túraszervező adminisztrációs költségként.
  • Amennyiben a résztvevő nem fizette be a részvételi díjat, de a jelentkezési határidő után mondja le a túrát, a szervező a fenti pontok alapján a „bánat pénz” megfizetésére szólítja fel a résztvevőt. A résztvevőnek az írásos felszólítástól számítva 21 nap áll rendelkezésére, hogy befizesse a „bánat pénzt”
  • Amennyiben a szervező előre nem kéri a túra részvételi árának a befizetését a résztvevőtől, de a résztvevő mégis visszamondja a túrát, ebben az esetben is a fenti pontok érvényesek
  • Amennyiben a résztvevő a túraszervező által kiküldött „bánat pénzt” nem fizeti meg, abban az esetben a túraszervező jogi úton követelheti annak megfizetését a résztvevőtől
  • Ha résztvevő megjelenik a túra kezdő, start pontján, de ott úgy dönt, hogy mégsem vesz részt a túrán, ebben az esetben a túraszervező nem köteles a részvételi díj visszafizetésére, 100% részvételi díj kerül felszámításra a résztvevő irányába
  • Minden lemondásnál, ha a szervező, vagy a túrát lemondó résztvevő talál egy új résztvevőt a megüresedett helyre, akkor a „bánat pénz”-től el kell tekinteni
  • A túrán, a túravezető által kizárt résztvevőnek a részvételi díj nem jár vissza

A Túraszervező, Túravezető lemondhatja a túrát

  • ha az adott túrára, a jelentkezési határidőig nem jelentkezett 6 motor. Ebben az esetben, a jelentkezési határidő lejártakor köteles értesíteni a résztvevőket és velük egyeztetni.
  • ha a túra érintett útvonalán, a túra biztonságos lebonyolítását akadályozó esemény alakult ki, vagy fog kialakulni (pl. árvíz, földrengés stb). Ebben az esetben a szervező köteles egy másik időpontot kijelölni a túrának illetve egy másik túrát felajánlani a résztvevőknek. Ha az új időponttal, a résztvevők nem szeretnének élni, és van befizett előleg, részvételi díj, akkor ezt a szervezőnek köteles visszautalni 7 napon belül. Vagy díjmentesen átvezetni egy, a résztvevő által kiválasztott túrára.
  • Lemondás esetén a szervező, túravezető a részvételi díj visszafizetésén kívül nem kötelezhető semmilyen kártérítés megfizetésére

Résztvevő panaszai

  • Ha résztvevő a túra során problémát észlel, akkor azt köteles azonnal jelenteni a túravezetőnek, valamint írásban a szervezőnek is.
  • A jelzett panaszt a helyszínen a túravezető megpróbálja orvosolni, majd a szervezőnek kötelessége utólagosan kivizsgálnia. Amennyiben a panasz helytálló, a szervező utólagosan kárpótolja a résztvevőt.
  • Amennyiben a résztvevő panasza nem jogos, nem megalapozott és ebből adódóan a szervezőnek, túravezetőnek rossz hírét kelti, a szervező anyagi kártérítést követelhet a résztvevőtől.
  • Az esetleges jogi vitás kérdésekben a Dombóvári Bíróság az illetekés, ezt a Jelentkező is minden esetben elfogadja

Az időjárás

  • Se a szervező, se a túravezető nem tud felelősséget vállalni a túra során a kellemetlen időjárási körülményekért, a résztvevő ezért semmilyen kártérítést nem követelhet.
  • A szervező a túrák időpontjait úgy próbálja meghatározni, hogy a kellemes túrázáshoz megfelelő körülmények legyenek.
  • Amennyiben a túra során rossz az időjárási körülmény alakul ki, a túravezető alkalmazkodva a körülményekhez változtathat az adott útvonalon a biztonságos és kényelmes közlekedés érdekében.
  • a biztosítások (utas, poggyász stb) megkötése a résztvevő feladat, kivéve, ha ez másként nem szerepel az adott túra kiírásában.
  • a megfelelő biztosítás hiányából adódó károkért, a túravezető, szervező semmilyen felelősséget nem vállal.

Motoros túrák és vezetéstechnikai képzések szervezet formában!
Gyere és fedezd fel velünk a világot!

Kik is vagyunk?

Baka Péter - Pepe
Lázi Péter - Laza
P. Zoltán - Coli
Márton Zsolt
Szabó Zoltán
Köntös Imre

Írhatnánk olyan divatosan hangzó szlogeneket, hogy már 2 éves korunk óta motorozunk, xxxxxx+y km van mögöttünk és mindenkinél, mindent jobban tudunk a motorozásról. Mondjuk, ami az utóbbit illeti, na az nem is lenne igaz. 🙂
A motoros túra vezetése, szervezése nem munka, számunkra nem! Ezt mi szeretjük, szeretünk szervezni, tervezni, keresni, útvonalakat összerakni, motorozni és motoros túrát vezetni. Örömmel tölt el minket ha a résztvevők, jó pár motoros élménnyel gazdagabban, mosollyal az arcukon köszönnek el tőlünk a túra utolsó napján. Az a jó, ha tudunk valamit adni, ha valamit át tudunk adni neked! Arról már nem is beszélve, hogy jól esik olvasni a “hazaérkezős” smsket, emaileket, mert ugye az a legjobb motoros aki egyben, épségben haza is ér!

Mi a célunk a motoros túrákon? Mi a legfontosabb?

Hogy jól érezd magad a motoros túránkon, motorod nyergében gyűjtsd az élményeket, és hogy egyben, épségben haza is érj egy-egy kiruccanásról!

Mikor kezdődött a motorozzvelunk.hu?

2016.07.07.-10. Matricás túra

Sosem felejtem el, mintha tegnap lett volna de lassan több mint 13 éve volt, amikor fogalmazódott az első külföldi motoros túra ötlete. Gloggnitzba mentünk 3 napra. Izgultunk, mint az első randin. Terveztünk, felkészültünk, jól eltévedtünk és hát, rákaptunk az ízére. Azóta a lelkesedés és a leszervezett túrák száma (akár barátok vagy nagyobb csapatok számára) szerencsére csak nőtt, a felmerülő problémákat mindig megoldottuk, a hibákból tanultunk és motoros túráról túrára most is tanulunk, fejlődünk. Nincs két egyforma túra, mindegyik más és más és pont ez a szép ebben az egészben.

Mi az ami jellemző motoros túráinkra?

Alfától Omegáig leszervezünk mindent, neked nincs gondod „semmire”, se belépőre, se a megfelelő szállásra, azokat az utakat sem kell fejben tartanod amiken érdemes végig motorozni és azokat sem kell amik csak a benzin pocsékolás kategóriájába tartoznak. Tudjuk hol kell megállni, fényképezni és azt is, ahol nem szabad vesztegetni az időnket. Ha 1000 kanyart ígérünk a túrára akkor az meg is lesz! Figyelünk rád és a csapatra, együtt indulunk és együtt is érkezünk meg.
Motoros túráinkon tanácsokkal segítünk, hogy még nagyobb biztonság mellett élvezd a motorozás minden pillanatát.
Ahogy napközben, úgy este sem hagyunk magadra, vacsora és egy korsó sör mellett a baráti hangulatú beszélgetések, sztorizásoké az idő.
Hozzánk akkor is fordulhatsz, ha valami nem tetszik a túrán és akkor is, ha netán egy pulóverre van szükséged mert fázol.
Egy részletes tájékoztatást kapsz az indulás előtt a túráról, majd az indulási pontnál együtt átbeszéljük a csoportos motorozás írott és íratlan szabályait, ahogy az adott nap programját is.

Hogyan zajlik egy motoros túra, mire számíts?

Először is olvasd el ezt: csoportos motorozás szabályai

Elsősorban jókedvre, ami rajtunk nem múlik, majd jöhetnek a pihenővel megszakított motoros szakaszok és a jó szállások, na meg pl. egy jó borjú bécsi. Általában Magyarország határánál egy nagyobb városnál, a reggeli órákban találkozunk a résztvevőkkel (pl. Körmend, Letenye) és innét együtt motorozzuk végig a túrát.
A túraterv ismertetése, egyfajta eligazítás után indul a mandula, kezdetét veszi a motoros kaland. Elől és hátul mindig egy-egy túravezető halad, akik figyelnek rád, a csapatra, kontrollálják az egész túrát és ha kell, ha a társaság igényli akkor változtatnak rajta.
Ha a túra létszáma megköveteli, akkor két felé szedjük a csapatot és így, a megállóknál találkozva motorozzuk végig a napot.
A jó időt garantálni nem tudjuk, még, de rajta vagyunk ezen is. A túra végeztével pedig jönnek-mennek majd a képek, videók!

Ha a túrán nem bírod magadban legyőzni a versenyszellemet, ha veszélyezteted a csapatot/túratársaidat, ha “ész nélkül” motorozol, akkor eltanácsolunk a túráról!

2016.09.14-18. Hegyeken, kanyonokon át a tengerig

Milyen a tempó?

Ezt elsősorban a túravezető, a csapat és az útviszonyok határozzák meg, sosem lépjük túl az ésszerűség határát de egy élvezetes motorozásra törekszünk, kanyarban is!
Általában főutakon 110km/h, autópályán 130 km/h, lakott területen 50 km/h.
Mi folyamatosan figyeljük a résztvevők reakcióját a túrán és ennek megfelelően húzzuk a gázt. Odafigyelünk a motorozásnál a pl. sorrendre is, ami az egyik alapfeltétele a jó, élvezetes túrázásnak. Nem az a célunk, hogy egy MotoGP-t futamot szervezzünk, ahol a társaság nagy része küzd az életéért, hanem az, hogy egy élvezetes motorozással, felejthetetlen napokat töltsünk együtt a motorok nyergében, olyan helyeken ahova nem jutunk el minden nap.
Egyszóval “látni és motorozni“!

Természetesen egy-egy szerpentinen ha valaki el akarja húzni a bajszát, akkor hajrá, de ilyen esetben a szerpentin tetején ismét egyesül a csapat.
Sőt arra is van lehetőségtől, hogy a csapattól függetlenül a saját ritumusodban motorozz végig a túrán. Persze, ehhez minden segítséget (útvonal, szállás, látnivalók, utak jellege stb.) megkapsz a túravezetőtől.

Pocok, gyík csoport egy túrán belül? Mivaaan?

Mivel a túrákra 2 túravezető is megy, ezért ha a helyzet (a résztvevők igénye) megkívánja, ketté szedjük a csapatot, motorozási igény, szokás alapján.
A pocok a normál tempójú csapatot jelenti, a gyík pedig a dinamikusan motorozókat.

“..és mi van ha kezdő vagyok?”

Kérlek kérdezz, kommunikálj velünk!!
Kérdezd meg, hogy melyik túrát ajánlunk neked és azt is átbeszéljük, hogy milyen lesz az a túra mit kinéztél magadnak. Kérj visszahívást, hívj fel vagy írj email-t és megbeszéljük, átbeszéljük az adott túrát, az útszakaszt, a tempót és hogy ajánljuk-e neked vagy sem az adott túrát, esetlegesen melyiket ajánljuk helyette.
Nem szeretnénk, hogy görcsösen, félve motorozz végig egy több napos túrát, ami gyönyörű helyeken halad, álomszerű kanyarokkal van megtüzdelve és élvezni kellene minden egyes méterét. Szenvedésnek és pénzkidobásnak élnéd meg, amire semmi szükség nincs és mi sem érnénk el vele a célünk, hogy jól érezd magad a túráinkon!

Milyenek a szállások?

Ár-érték arányban kifogástalanok, ha van rá lehetőség a motorjaink is fedett helyen alszanak és a kilátásra is megpróbálunk figyelni. A két ágyas, WC-vel és zuhanyzóval felszerelt szobákból nem engedünk, ahogy a reggeliből sem. Kívánságra vacsora is kérhető!
Természetesen az egy ágyas szoba is kérhető, de ez az esetek többségében plusz költséggel jár.

Legyél kezdő vagy „profi”, legyél magányos farkas vagy egy társaság rész, gyere egyedül, utassal vagy a barátaiddal, várunk szeretettel a túráinkon.

* A látnivalók az időjárás, az utak állapota és csapat haladásának a függvényében változhatnak!

Rólunk mondtátok