Marokkó és Andalúzia….. két fantasztikus célpont, két különleges motoros helyszín, és szerintem nagyon sok motoros számára a bakancslistájának egy-egy pontja. Ezen a túrán egyszerre tapastalhatod meg Andalúzia hófehér falvainak látványát, Marokkó különleges vörös színű építményeivel együtt. Mindezt úgy, hogy a saját motorod nyergében járod végig az utat az elejétől a végéig.
Marokkó a fő célpont, ezért hét napot ebben a csodás országban töltünk el, hogy minél inkább megtapasztaljuk az arab kultúra és építészet ezer éves hagyományát. Végigjárjuk az Atlasz hegység legikonikusabb motoros útjait, legmagasabb hágóit, és az ország legkülönlegesebb városait: Fez, Marakesh, Casablanca…..csak hogy a legismertebbeket említsem.
Észak Afrika után vissza Európába. Első célpontunk Gibraltár lesz, ahol a hegy tetejéről visszatekintünk még egyszer Afrikára. Ezután jöhetnek Andalúzia legjobb és legszebb motoros útjai a vakítóan fehér házakkal díszítve. Hazafelé tartva, hogy ne legyen nagyon unalmas a hosszú hajóút, megszakítjuk egy kis Szardíniai kanyarvadászattal is.
A túra nulladik napján Modenáig utazunk, ahol egy autópálya melletti hotelben lesz az első, (illetve aki igénybe veszi az utolsó ) esti szállásunk. Ide szállító járművel is hozhatjátok a motorokat. Aki úgy tervezi hogy leszállítja ide a motorját, az zárt parkolóban hagyhatja a szállító járművet a túra időtartamára. A motorok szállításának megszervezésében is tudunk segítséget nyújtani.
Túra távja: 5000 km
A túra startja/vége: Modena / Modena

Jelentkezés:
2026. február 15.








Marokkó és Andalúzia….. két fantasztikus célpont, két különleges motoros helyszín, és szerintem nagyon sok motoros számára a bakancslistájának egy-egy pontja. Ezen a túrán egyszerre tapastalhatod meg Andalúzia hófehér falvainak látványát, Marokkó különleges vörös színű építményeivel együtt. Mindezt úgy, hogy a saját motorod nyergében járod végig az utat az elejétől a végéig.
Ehhez a túránkhoz szervezünk 0. napi szállást. Ha szeretnél élni a lehetőséggel, akkor kérlek a jelentkezéskor jelöld be a 0. napi szállást kérek opciót. ( a 0. napi szállás költségét a túradíj nem tartalmazza. )
A 0. napi szállás Modenában egy autópálya melleti szállodában van, ahol a szállító járművedet ott tudod hagyni egy zárt parkolóbn a túra idejére.
Reggel rögtön La Spezia felé gurulunk, hogy minél előbb a Ligur tenger partjára érjünk. Nem véletlen, hogy ugyan egy kis kerülővel, de erre indulunk, hiszen itt található Olaszország egyik legkülönlegesebb tengerpartja, a Cinque Terre , azaz “öt föld”. Turisztikai vonzerejét, a meredek sziklafalra épült színes házak egyedi látványának köszönheti. Ez az öt település adja az UNESCO világörökséghez tartozó Cinque Terre lelkét. A Ligúr tenger és és az Appeninek között meghúzódó falvak látványán túl izgalmas kanyargós utakat is találunk Olaszország legkisebb nemzeti parkjában, a Cinque Terre Nemzeti Parkban. A túránkat végig az Olasz Riviérának mondott tengerparti úton folytatjuk egészen Genováig. Ezen az estén a kompon töltjük az éjszakát.
napi táv. 260 km
A kompunk dél körül köt ki, ezért a mai napra nem tervezünk túl sok programot, hiszen estére Valenciába kell érnünk. Főleg gyorsforgalmi utakon fogunk haladni egész nap, és csak kávézni, tankolni, és némi élelmet magunkhoz venni állunk meg néha.
napi táv: 350 km
Ma tovább haladunk dél felé, hogy elérjük az este induló kompot. Murciáig főleg gyorsforgalmi utakat preferáljuk, majd szakítunk egy kis időt a kanyargásra is. Nemzeti parkok olajfa ligetei között kanyargunk, és megállunk egy kis Hollywood-i látványért. Több westernfilm forgatási helyszínén készítünk pár fotót, aztán hajrá a kikötőbe. Ezt az esténket ismét a kompon töltjük majd.
napi táv:450 km
A hajóról leszállva rögtön szembetűnik, hogy másik világba csöppentünk. Más építészet, más emberek és más utak…. de nem is akármilyen utak. Rögtön belevetjük magunkat a kanyarok útvesztőibe. A Rif hegység elvarázsol bennünket természeti képzödményeivel . Kanyarról kanyarra élvezzük a festői kilátást a hegyvidéki tájakra. A Ríf hegységben található berber közösségek egyedi kézműves termékeket készítenek, amelyek sehol máshol nem kaphatók Marokkóban csak ezen a vidéken. A tökéletes ívű, kanyargós utakon, élvezzük az arab-andalúziai hangulatot. A hangulat tetőpontját esti szállásadó városunk adja majd a különleges pezsgő óvárosával.
napi táv: 320 km
Reggeli után a Tazekka NP. -on keresztül kezdjük megközelíteni a nap fő látványosságát a A Ziz kanyont, Marokkó egyik leglátványosabb természeti csodáját. A kanyont a Ziz folyó vájta ki, és lenyűgöző sziklaformációkat hozott létre a száraz, kietlen tájban. A délelötti cédruserdőkkel tarkított Közép-Atlasz után egyre szárazabb, sziklásabb, és végül igazi sivatagi környezetbe érkezünk délutánra. Természetesen útközben megállunk számtalan panorámás fotóponton, hogy a memóriakártyára is rögzítsünk valamit a rengeteg látnivalóból. A mai estét már szinte a sivatag szélén töltjük majd 🏝️🌵🐫egy tipikus marokkói stílusú szállodában.
napi táv:350 km
Ma következik túránk egyik (szó szerint ) csúcspontja 🤣 A Dades-kanyon , amit gyakran emlegetnek “Marokkó Grand Canyon-jaként” a drámai sziklaalakzatai miatt. A kanyont a Dadès folyó vájta ki a mészkő kőzetbe az évmilliók során. Ez a folyamat hozta létre a jellegzetes, meredek, gyakran vöröses színű sziklafalakat és a kanyargós völgyet. A terület a sivatagi táj és a zöldellő oázisok kontrasztjának különleges találkozási pontja. A leglátványosabb részek közé tartoznak a szűk átjárók és a híres, rendkívül kanyargós szerpentinút, amely átszeli az Atlasz hegységet és Marokkóban az egyik legnépszerűbb útvonal a motorosok számára. A mai estét ismét egy tipikus marokkói stílusú szállodában töltjük majd.
napi táv: 350 km
Ma is látványos napunk lesz at biztos. Reggeli után a Kashbák útjára lépünk. A Kashbák hagyományos, vályogfalú erődítmények és erődített falvak (kurták) egyedi építészeti stílust képviselnek, és a marokkói sivatagi nemesség otthonai voltak, amelyek védelmet nyújtottak a karavánoknak és a helyi lakosságnak. A délelötti útvonalunk mentén található a legtöbb kitűnő állapotban megőrzött erődítmény. Ezek közúl is a legszebb, Ait Ben Haddou az UNESCO Világörökség része, egy csodálatosan megőrzött, erődített falu (ksar), amely számos filmforgatás helyszíne volt. Az erődtúra után ismét kapaszkodunk az Atlasz hegygerincére hogy az újabb fantasztikus hágót is megcsodáljuk. A Tizi n’Tichka hágó egy jelentős hegyi átjáró Marokkóban, a Magas-Atlasz hegység szívében.
A hágó legmagasabb pontja körülbelül 2260 méterrel a tengerszint felett található. Az út szerencsére 😊 rendkívül kanyargós szerpentinekből áll, lenyűgöző panorámát kínálva a környező hegyvidékre. Az áthaladás önmagában is élmény a drámai táj miatt. Az út mentén gyakran lehetőség van megállni és gyönyörködni a kilátásban, és feltölteni a memória kártyát néhány felejthetetlen felvétellel.
Mai napunkat Marakesh feltérképezésével zárjuk. Itt töltjük az éjszakánkat is.
napi táv: 320 km
Marakesh után ma kicsit lazábbra vesszük a tempót. A délelött célpontja El Jadida és az UNESCO védettség alatt álló Portugál erőd. Mivel ma lazítás az elsődleges szempont, ezért szépen kényelmesen a tengerparton gurulunk végig egészen Casablanca -ig. Casablanca Marokkó modern metropolisza, amely a hagyomány és a modernitás lenyűgöző ötvözetét kínálja. A leghíresebb látnivalók közé tartozik a II. Hassan mecset, ez Casablanca legikonikusabb nevezetessége és Afrika egyik legnagyobb mecsete, a világ legmagasabb minaretjével (210 méter). Ha már Casablaca…… akkor semmiképpen sem hagyhatjuk ki az ikonikus Hollywood-i film díszletével megegyező kávézót, a híres „Rick’s Café” másolatát. Az éjszakát Casablanca-ban töltjük majd.
napi táv: 300km
Marokkó fővároság a tengerparton haladunk tovább, majd Rabat után az Atlasz hegységet célozzuk meg ismét. Azonban most a hegyvonulat lábánál motorozunk egészen a Rif hegység tövében található városkáig, amit Marokkó kék gyöngyszemének is hívnak.
Az esténket is itt töltjük ma.
napi táv: 330 km
A „Kék Város” -ból Tetuan érintésével jutunk el a Tangeri kompkikötőhöz. Délután már ismét Európában leszünk. Tarifánál megnézzük a két óceán találkozását, majd Giraltár közeli szállásunk felé vesszük az irányt.
napi táv: 200 km
Reggel bemotorozunk Gibraltárba, és libegövel felmegyünk a hegytetőre, és visszanézünk még egyszer Afrikára. A majmokat megetetjük 🐒🍌🙊 és nekilódulunk Andalúzia legszebb motorosútjait felfedezni. Csodálatos sziklák, vakító fehér házak minden faluban, és tökéletes ívű kanyarok. Ha mem Spanyolországban lennénk, akkor azt is mondhatnám, hogy ez tényleg a motorosok Mekkája 🤣!!Útbaejtjük a Hupikék törpikéknek felépített kék színű falut, és az Esténket Rondában töltjük majd.
napi táv: 200 km
Reggel bemotorozunk Gibraltárba, és libegövel felmegyünk a hegytetőre, és visszanézünk még egyszer Afrikára. A majmokat megetetjük 🐒🍌🙊 és nekilódulunk Andalúzia legszebb motorosútjait felfedezni. Csodálatos sziklák, vakító fehér házak minden faluban, és tökéletes ívű kanyarok. Ha mem Spanyolországban lennénk, akkor azt is mondhatnám, hogy ez tényleg a motorosok Mekkája 🤣!!Útbaejtjük a Hupikék törpikéknek felépített kék színű falut, és az Esténket Rondában töltjük majd.
napi táv: 200 km
A mai nap folyamán az igazi lendületes motorozásé lesz a főszerep. Kiváló kanyarvezetésű tökéletes aszfaltcsíkok várnak ránk, az olajfa ligetek kőzőtt. Néha azt kívánjuk majd , hogy ez a látvány soha ne érjen véget. Estére a Tineca de Benifassa nemzetiparkban található hotelbe érkezünk.
napi táv: 400 km
Tarragona vonaláig maradunk a hegyekben hogy minél több kanyart tudjunk abszolválni ezen a napon is. Tarragona után a tengerparti főúton érkezünk ismét Barcelonába. A komp később indul, ezért egy kellemes városnézéssel fejezzük be ezt a napot.
A mai éjszakánkat a kompon töltjük majd.
napi táv: 250 km
A hajóról ebéd után szállunk le Szardínián. Mivel mással tölthetnénk a délutánt, mint egy jó kis Szardíniai kanyarvadászattal 🏍️🛣️. A sziget északi oldalán döntögetjük a gépeket lábtartóig, amíg a kompkikötőbe nem érünk túránk utolsó komjára.
Az éjszakát ismét a hajón töltjük majd.
napi táv: 130 km
A kompról leszállva Pisában megnézzük hogy ferde -e még a torony, vagy azóta már kiegyenesítették. Aztán vissza az Appeninek fantasztikus kanyarjai közé. Modenában mielött a szállásra érünk, még megállunk a Ferrari múzeumnál egy kis szájtátásra 🙂 , aztán a hotelben a hét sztorijait felelevenítve isszuk meg jól megérdemelt söreinket.
napi táv 280 km
Ingyenes, ha
Pénzedbe kerül, ha
Mennyibe is?
Ha körvonalazódik a lemondás gondolata, kommunikálj velünk minél előbb, ne hagyd az utolsó pillanatra! HÍVJ minél előbb!!! +36702040801
Ezen a túrán Totó és Laci lesz a túravezetőd.
Túráinkon általában két túravezető vesz részt, hogy amennyiben szükséges, motorozási stílus alapján két kisebb csoportot tudjunk létrehozni, így mindenki megtalálja a magának megfelelő helyet. Az élmény garantált!
Amennyiben chopper, cruiser, 500 ccm alatti motor, vagy nagyrobógó az amivel jönnél a túrára, akkor kérlek jelentkezés elött egyeztess velünk, hogy az adott útvonalhoz ezek a járművek megfelelőek-e.
+36 70 2040801
info@motorozzvelunk.hu

