“…Szicília nélkül nem lehet igazi képünk Itáliáról: itt van a kulcsa mindennek.” // J.W. Goethe //
Kellene egy jó hosszú túra….de hová? Szicília az jó messze van, 🙂 akkor hajrá menjünk oda. Már csak azért is mert ott, ilyenkor októberben legtökéletesebb az időjárás egy kis motorozáshoz. Odafelé menet Civitavecchiában kompra szállunk és Palermóig hajókázunk egyet. Aztán 8 nap Szicília, keresztül kasul a szigeten. A teljesség igénye nélkül megemlítek néhány izgalmas látnivalót, amit biztosan nem hagyunk ki: Palermóban a kapucinus kolostor sírkamráját, ahol több száz éve mumifikálódott holttestek közt mászkálunk. ( Ez nem kötelezö program 🙂 a bejáratnál kint a tábla hogy szívbetegeknek, meg várandós hölgyeknek nem ajánlott 🙂 csak a bátrak jöjjenek le 🙂 ) Megcsodáljuk Monreále fantasztikus székesegyházát, elmotorozunk Corleonéba. Iszunk egy kávét a Keresztapa film díszletéül szolgáló bárban. Felmotorozunk az Etnára kb 2000 méter magasságig, ahonnan gyönyörű kliátás tárul elénk. Semmiképpen sem hagyhatjuk ki a templomok völgyét és Taorminát , ahol a több ezer éves történelem tapintható közelségbe kerül. A túra közepére beiktattunk egy pihenőnapot, de akinek nincs szüksége hogy lazítson egy tengerparti szállodába, az fakultatív programként részt vehet egy egynapos Máltai kiruccanáson is.
Túra távja: 2500 km
A túra startja/vége: Modena / Modena

Jelentkezés:
2026. május 01.








Kellene egy jó hosszú túra….de hová? Szicília az jó messze van, akkor hajrá menjünk oda. Már csak azért is mert ott, ilyenkor októberben legtökéletesebb az időjárás egy kis motorozáshoz. Odafelé menet Civitavecchiában kompra szállunk és Palermóig hajókázunk egyet. Aztán 8 nap Szicília, keresztül kasul a szigeten. A teljesség igénye nélkül megemlítek néhány izgalmas látnivalót, amit biztosan nem hagyunk ki………..
Ehhez a túránkhoz szervezünk 0. napi szállást. Ha szeretnél élni a lehetőséggel, akkor kérlek a jelentkezéskor jelöld be a 0. napi szállást kérek opciót. ( a 0. napi szállás költségét a túradíj nem tartalmazza. )
A 0. napi szállás Modenában egy autópálya melleti szállodában van, ahol a szállító járművedet ott tudod hagyni egy zárt parkolóbn a túra idejére.
Az első napunk a komphoz való eljutásról szól majd. Modena és Firenze közötti utat autópályán kezdjük, hogy a nap hátralévő részében kényelmesen kanyaroghassunk Toszkána legszebb útvonalain. Városnézésre nem lesz időnk a komp indulása miatt, de néhány gyönyörű helyen megállunk fotózni és kávézni egyet. 17 órára érünk a kikötőbe. Az éjszakát a kompon töltjük majd.
Napi táv: 400 km
Reggel 9-kor érkezünk Palermóba. A kikötőből rögtön a belvárosba gurulunk és kinézünk a sétálóutcán egy kellemes kis teraszt, ahol kényelmesen elfogyaszthatunk egy igazi olaszos reggelit. Nincs ok kapkodásra, mert a napi táv még 200 km sem lesz. Délelött felkeressük az első ” Keresztapa ” forgatási helyszínt, majd a kapucínus kolostor kriptájával folytatjuk a programot. Délután elindulunk a sziget déli partján található szállasunkhoz, de közben megállunk a Monrealei székesegyháznál, egy romantikus tengerparti faluban, és egy fellegvárban, ahonnan remek kilátás nyílik a tengerre.
Napi táv : 160 km // Palermo – Trapani //
A mai napra is igen változatos programmal készültünk. Először visszaugrunk pár ezer évet a történelembe, hogy megnézzünk egy ókori templomot. Majd egy “eltemetett falu” következik a programban, utána pedig a Kersztapa névadó települése CORLEONE. Maga a város sok látnivalót nem tartogat, de a településnév táblához mi is elzarándokolunk egy príma szelfi kedvéért, hogy tudjuk majd mire változtatni a profilképünket :). Délután újabb kolostor újabb
múmiákkal, majd Szicília legszebb partszakasza , a hófehér Török lépcső lesz záróprogram. Innen már csak a közeli tengerparti szállodához gurulunk, hogy elfoglaljuk szobáinkat. Ezen a szálláson 2 éjszakát tartózkodunk.
Napi táv: 250 km // Trapani – Porto Empedocle //
Ezen a napon is újra az időutazásé lesz a főszerep. Vissza az ókorba. Agrigentóban a templomok völgyét sétáljuk végig, majd egy tökéletes állapotban megmaradt ókori palota területén fotózzuk a több ezer éves mozaikokat. Ennában káprázatos panorában gyönyörködve fogyasztjuk el megérdemelt uzsonnánkat, majd keskeny, kanyargós mellékutakon gurulunk vissza a tengerparti szállásunkhoz.
Napi táv: 260 km // Porto Empedocle – Porto Empedocle //
Ma egy kicsit ugrunk az időben. Szicília barokk gyöngyszemeit fűzzük fel egy meglehetősen kanyargós útvonalra. / Ragusa, Modeca, Noto / Közben meglátogatunk egy csokoládé manufaktúrát, ahol 8 euróért kóstolóval egybekötött bemutatón is részt vehetünk.
Napi táv: 280 km // Porto Empedocle – Pozzallo //
Ez a nap pihenőnap. Pozzallo városban séta városnézés, ebéd a tengerparton.
Fakultatív program:
A pihenőnapra terveztünk egy kicsit tartalmasabb, de nem túl sokat motorozós napot. A reggeli komppal áthajózunk Málta szigetére. Máta fővárosa Valletta az UNESCO világörökségi listáján is szerepel, de nem csak a főváros az amit érdemes Máltán szemügyre venni. A tervek közt szerepel több gyönyörű tengerparti strand, sziklás part, Popey falu, valamint ie. 4000-5000 évvel ezelött épült megalitikus építmények, melyek egyedülállóak az egész világon.
A délutáni komppal visszahajózunk a szárazföldre, és csatlakozunk a többiekhez egy kellemes vacsorára.
A Máltai nap napi távja: 60 km
Ma búcsút intünk a sziget déli partjának és észak felé vesszük az irányt. Még mielőtt nagyon belendülünk, előbb megállunk egy festői szépségű tengerparti halászfaluban fotózkodni és kávézni. Majd célba vesszük azt a két várost, amit minden útleírásban Szicília két legszebb és legkülönlegesebb városának neveznek: Szirakúza és Taormina. A mai program ennek a két gyöngyszemnek a felfedezése, és a városok közti úton a számtalan kanyar leküzdése egy gyönyörű, tengerparti útszakaszon. Taorminából már esti szállásunkra megyünk ahol a következő két éjszakát fogjuk eltölteni.
Napi táv: 230 km // Pozzalló – Mascali //
Ezt a napot egyszerűen csak így nevezném: ETNA nap A mai fő program a több mint 3000 méter magas , ma is aktív vulkán meghódítása. Motorral 2000 méterig tudunk feljutni. innen tovább libegővel, illetve onnan még tovább bérelhető terepjáró teherautókkal lehet a kráter közelébe jutni. Ha valaki nem szeretne teljesen a kráterig túrázni, addig a nagy parkoló bazársorán és éttermeiben tudja hasznosan eltölteni az időt. Etna túra után mgnézzük Szicília pisztácia fővárosát, majd egy gyönyörű kanyonon keresztül beugrunk abba a bárba kávézni, ahol a Keresztapa egyik jelenete játszódik. Kávézó után a szállásunk felé vesszük az irányt.
Napi táv: 200 km / Mascali – Mascali /
Ez a szigeten töltött utolsó napunk, ezért kihasználjuk minél jobban. A Nebrodi nemzeti parkon keresztül közelítjük meg a sziget északi tengerpartját, ahol Cefalu településen teszünk egy rövid sétát. Majd útba ejtjük Szicília legnagyobb és legjobb állapotban megmaradt normann kastélyát . A kastélytól vissza a tengerparti útra, és egészen Palermoig meg sem állunk majd. A kompra szállás elött vacsizunk egyet a kikötőben, majd elfoglaljuk helyünket a kompon. Az éjszakát a kompon töltjük.
Napi táv: 290 km / Mascali – Palermo /
A komppal 16:00 órakor érkezünk Livornóba. Livornóból a szállásunk 200 km-re van. Autópályán 2 órás út, ha mellőzni szeretnénk az autópályát akkor három óra alatt érünk a Modenai szállásunkhoz. Erre az utolsó estére is foglalunk szállásokat, ezért aki este nem akar autóval hazaindulni, neki ismét lesz lehetősége a Modenai hotelben aludni.
Napi táv: 200 km Livorno -Modena
Ingyenes, ha
Pénzedbe kerül, ha
Mennyibe is?
Ha körvonalazódik a lemondás gondolata, kommunikálj velünk minél előbb, ne hagyd az utolsó pillanatra! HÍVJ minél előbb!!! +36702040801
Ezen a túrán Benedek és Csavarga lesz a túravezetőd.
Túráinkon általában két túravezető vesz részt, hogy amennyiben szükséges, motorozási stílus alapján két kisebb csoportot tudjunk létrehozni, így mindenki megtalálja a magának megfelelő helyet. Az élmény garantált!
Amennyiben chopper, cruiser, 500 ccm alatti motor, vagy nagyrobógó az amivel jönnél a túrára, akkor kérlek jelentkezés elött egyeztess velünk, hogy az adott útvonalhoz ezek a járművek megfelelőek-e.
+36 70 2040801
info@motorozzvelunk.hu

