utasoknak/pároknak is ajánljuk

Albáni, Macedónia, Montenegró

szombat-szombat

Jelentkezési határidő

2019. május 1.

Szabad helyek

motor

A túra távja

2600 km

A túra startja, vége

Mohács 08:00
Harkány 15:00

Túravezetők

Feri, Pepe

Hiányzás a munkahelyről

5 nap

Természetesen nulladik napi szállásban is segítünk, a túra startjának környékén!

Látnivalók

Leqet e Hotit, Durres, Tara NP, Muzina Pass,Butrin, Berat, Kék szem, Gjirokastra, Benja "termál kád", Tirana, Kruja, Rozafa vár, Durmitor NP, Sarajevo

 Részvételi díj
vezetőnek: 495 €

 Részvételi díj
utasnak: 390 €

 Egyágyas szoba
felára: 160 €

2 nap oda, 2 nap vissza és 4 nap a bunkerek országában, a sasok földjén Albániában. Ez a 3 millió fős ország tele van meglepetésekkel, csodás motoros utakkal és a Világörökség védelme alatt álló látnivalókkal. Mi pedig belekóstolunk mindenbe. Motorozunk pl. a Quafe Malit-on, a Korab-hegy oldalában, az Ohrid-tó partján vagy a Llogara-hágó nyakatekert útvonalán. Megnézzük többek között a haldokló sárkány szeméből fakadt forrást, Tirana piramisát, az ókori romvárost és ha mázlink van még egy tengeralattjáró bázist is. Az útvonal aszfaltozott utakon vezet végig, ezek nem mindegyike billiárdasztal simaságú de a látvány kárpótolni fog minket az tuti. Ja, és gy kád is vár ránk 😉

A túra ára tartalmazza

7 éjszakai szállást,
min. 3*/4*-os hotelekben,
2 vagy 1 fős szobákban

 reggeliket (7x)

2 túravezetőt csoportonként
(12 motor/csoport)

 vezetéstechnikai tanácsokat

 fényképeket, videókat

 “idegenvezetést”

Plusz költségek

  bosnyák, horvát autópályadíj (2€,36kn)

 utasbiztosítás ára >>katt ide

üzemanyag

 vacsora ára (7x)
(étlapos, nem kötelező, kb 15€/fő/alkalom)

esetleges belépők, ebéd és egyéb egyéni szükségletek

albánia motoros túra motorozzvelunk

Tempó, megállók

[insert page=’tempok-megallok’ display=’content’]

Kinek ajánljuk

Akik szeretnék felfedezni Albániát és nem csak a tengerpartra kíváncsiak. Akik varázslatos helyeken szeretnének motorozni és bevállalják, hogy nem lesz mindig billiárdasztal simaságú az út. Akik nem riadnak vissza a keskeny, akár korlát nélküli motorosutaktól hegyoldalban. Akik kibírják meki nélkül 8 napon keresztül  🙂

Choppereseknek és kezdő motorosoknak nem ajánljuk!

Részletek

  • Mohács-Kremna
  • 410 km

Ez a nap a szerb Tara Nemzeti Parkról és a Drina folyóról szól.
Mohácsról startolunk, mad a déli irányt és a Drina kanyarulatait követve érjük el a Perucac-i vízlépcsőt. Fényképézünk lentről, fentről és után felmegyünk a hegyekbe, a Tara NP szívébe. Hiúzok és zergék birodalmában motorozunk, amíg el nem érjük Bajina Basta-t. Pár perc séta után leesik az állunk, a Bajina Basta kilátóponthoz érünk. Csodás látvány!
A napot a park szélén zárjuk, hotelban persze.

  • Kremna-Shkoder
  • 300 km

Jó kis szerb reggeli után motorra pattanunk és megtámadjuk az Leqet e Hotit, Albánia végeláthatatlan szerpentinjét. Régen ez még murvás volt, de mára aszfalt borítja és ezen megdolgoztatjuk a gumik szélét. Ez a szakasz előtt átnézünk Montenegróba, majd az üvegkilátó után a balkán legnagyobb tava, a Szakadári-tó partján álló Rozafa-vár alatti hotelben pihenünk rá a következő napra.
Albánia az egyetlen olyan ország, ahol az igen-nem kifejezés fordítva történik, tehát a bólogatás nem-et, fejingatás pedig igen-t jelent. Még egy érdekesség, hogy albánul a “jo” szó nem-et jelent. Tehát ha mi magyarok mondjuk neki, hogy “jó jó” és még buzgón bólogatunk is hozzá, akkor az nálunk a nagyon nem-et jelenti.

  • Shkoder-Ohrid
  • 320 km

Bepattanunk a hegyekbe, benézünk Albánia szoknyája mögé. Kukesig, a Nobel-békedíjra jelölt városig, a Qafe Malit (1288m) hágón keresztül, igazi albán panoráma kíséretében hegygerincen kanyargászunk. Már most szólok, hogy az út mellett békésen legelésző kecskékre, tehenekre kéretik figyelni, nem komálják a motorok hangját és a fényképezőgépet ne hagyd otthon. A Drin folyón átkelve, a Karab-hegy varászlatos útján gurulva átlépünk Macedóniába és az Ohridi-tó partján töltjük az éjszakát. Csak halkan jegyzem meg, hogy Világörökség része.

  • Ohrid-Sranda
  • 300 km

Miután, szó szerint lenéztünk az Ohridi-tóra és bevéstük lelkünkbe ezt a lélegzetelállító panorámát visszatérünk Albániába. Görög-albán határon táncolva érkezünk meg a “kádig”. Amikor (ismét) egy képeslapba illő helyen leszünk, ahogy egy középkori (Ottomán Birodalom idején épült) kőhíd ível át egy kékes-zöld meleg vizű forrásból eredő patak felett, na akkor megérkeztünk. A helyiek szerint gyógyító erejű.
Ezután jön a baljós albán 18. századi fellegvár, ami régi repülőgépeket és tankokat rejt magában: a Gjirokaster vár. De itt van kiállítva például az Albán Néphadsereg dicső hadizsákmánya, az albán légtérben felderítést végző amerikai Lockhead T–33-as kémrepülőgép is.
Ha itt is kinézelődtünk, akkor irány az albán riviérai Saranda, ahol 2 éjszakát töltünk de előtt átkelünk a Muzina-n.

  • Saranda-Saranda
  • 120 km

Aki a tengerparton szeretné gyakorolni a semmittevést, akkor ez a nap tökéletes rá. Aki azonban kicsit (~100km) csavarogni szeretne a környéken az velünk tarthat. Megnézzük a Jón-tenger határán, Korfuval szemben fekvő Butrint, a római rom várost, kompozunk egy picit egy bárkán, és megnézzük a haldokló sárkány szeméből eredő, Kék-szem forrást. Ez a kristálytiszta “kék” víz több mint 50 méter mélységből tör fel, de a pontos mélységét még nem sikerült megállapítani. A másodpercenként több, mint 7 m³ vízhozamú, 11-12 fokos víz olyan erővel tör fel, hogy a forrás közepén 10-15 cmt emelkedik. Ha beledobunk a közepébe egy követ, az nem merül el rögtön, hanem oldalra úszik, és csak akkor tud elmerülni. Búvárok többször megpróbáltak utánajárni, hogy milyen mély lehet, de olyan erős a feltörő víz, hogy képtelenség oda lemerülni.

  • Saranda-Shkoder
  • 120 km

Utolsó napunk Albániában 😐 . Átmotorozunk a “nyakon”, azaz a Llogara-hágón és 1022 méterből rápillantunk az Adria és Jón-tenger találkozására. Nem mellesleg, ezt a szakaszt választották a világ egyik legjobb tengerparti útjának és itt kezdődik az Albán riviéra is. 😉
Szóval jó lesz ez! Shkoder felé haladva ránézünk egy tengeralattjáró bázisra, bepillantunk a színes fővárosba Tirana-ba, megnézzük a piramist és benézünk a krujai öreg bazárba is. Az estét Shkoderben, a már jól ismert szálláson töltjük.

  • Shkoder-Sarajevo
  • 330 km

Reggel fel sem eszmélünk és már is a Niagara vízesés mellett, Montenegróban kávézunk. Az asztaltól felkelve a Moraca kanyonban vigyorgunk a bukóban, 98km hosszan. Még a törökök által kivájt alagutakon keresztül húzzuk a gázt egészen egy balosig, ahol a Durrmitor felé kanyarodunk. Tudod ez az a nemzeti park, amin keskeny út vezet keresztül, nagyon szép és legszívesebben 30 méterenként megállnál fényképezni, mert máshol nem látsz ilyet. Aztán jön majd a következő montenegrói specialitás, a Piva kanyon… 🙂 Hát igen, ez is ott van a szeren. Alagutak kísérik utunkat és a ha még maradt hely az SD kártyádon, akkor garantálom, hogy ezen a napon az is el fog fogyni. Persze a fahidas határátkelő is szerepel a programban. Szállásunk Sarajevo-ban, az óvárostól egy lépésre lesz, a vacsoránk pedig a sörgyárban.

  • Sarajevo-Harkány
  • 330 km

Erre a napra csak egy célunk van, hazaérni! A Bosna folyó kanyarulatait használjuk, majd kicsit kanyargunk még Horvátországban és nagyjából 14-15 óra között érünk magyar földre.

Egyéb infó

Tempó, megállók

[insert page=’tempok-megallok’ display=’content’]

Jelentkezés menete

[insert page=’jelentkezes-menete’ display=’content’]

Túra lemondás

[insert page=’tura-lemondasa’ display=’content’]

* A látnivalók az időjárás, az utak állapota és csapat haladásának a függvényében változhatnak!