utasoknak/pároknak kifejezetten ajánljuk

 Albánia, Bosznia, Montenegró, Horvátország

 szombat-szerda

Jelentkezési határidő

2019. április 1.

Szabad helyek

motor

A túra távja

1650 km

A túra startja, vége

Barcs 08:00
Harkány 15:00

Túravezetők

Pepe, Zsóóóti

Hiányzás a munkahelyről

2 nap

Természetesen nulladik napi szállásban is segítünk, a túra startjának környékén!

Látnivalók

SH20, Shkoder, Lovcen, Dubrovnik, Kotori-öböl, Mostar, Blagaj, Ostrog, Piva, Sarajevo

 Részvételi díj
vezetőnek: 355 €

 Részvételi díj
utasnak: 230 €

 Egyágyas szoba
felára: 110 €

Fogjuk a Balkán eldugott kis gyöngyszemeit és összekötjük őket olyan motorosok utakkal, amiken besírsz az örömtől. Átdugjuk a kerekünket Albániába is és, ha már ott vagyunk akkor nyomunk egy szerpentint is oda-vissza. Mindemellett Rozafa várából is – ahol még az osztrák-magyar hadsereg is járt – megcsodálhatjuk a Szakadári-tavat.
Jól gondolod, azt a tipikus albániai, terméskőből épült hidat is megjárjuk, háttérben a Teth-tel, ha már egyszer itt áll a 18. század óta.  😉
Nem, földes utakkal nem találkozunk, de Dubrovnikkal igen, sőt motoGP aszfaltos szakaszok is várnak ránk, és a saját Kotori-öblös panorámautunk is szerepet kap. Persze a hagyományokból nem eresztünk, a mostari “kis” grilltál ezen a túrán is nekiesünk, ahogy a karsztforrásos kávészünet is. Montenegró egy híres kolostorába is felmegyünk, persze csak azután, hogy egy tuti teraszos pihenőben eszünk egy sütit. Persze fitnesz edzés is lesz, 475 lépcső formájában, Montenegró tetejéhez.

A túra ára tartalmazza

4 éjszakai szállást,
min. 3*-os hotelekben,
2 vagy 1 fős szobákban

 reggeliket (4x)

 vacsorákat (2x)

2 túravezetőt csoportonként
(12 motor/csoport)

 vezetéstechnikai tanácsokat

Kotori kompozás árát

 fényképeket, videókat

 “idegenvezetést”

Plusz költségek

 bosnyák autópályadíj (3€)

 utasbiztosítás ára >>katt ide

üzemanyag

 sarajevoi sörgyári vacsora ára
(étlapos, nem kötelező, kb 15€/fő)

Mostar óvárosi vacsora ára
(étlapos, nem kötelező, kb 15€/fő)

esetleges belépők, ebéd és egyéb egyéni szükségletek

Tempó, megállók

A mindenkori csapathoz igazítjuk a tempót, de nagy általánosságban elmondható:

  • főutakon: 110 km/h
  • autópályán: 130 km/h

Motorozási stílus alapján a csapat akár szét is szedhető, ez esetben mindegyikkel marad egy-egy túravezető.

Pihenők nagyjából 75 percenként, a mosdókhoz és a látnivalókhoz igazítva.

Élvezetes tempóra törekszünk, a “látni és motorozni” jegyében.

Természetesen, ha valaki egyénileg, külön (akár lassabban, vagy gyorsabban) szeretné megtenni a napi szakaszt, szakaszokat, arra is van lehetőség. Ezt kérlek jelezd előre, és mi minden segítséget megadunk neked (útvonal, címek, látnivalók stb.).

Ha a túrán veszélyezteted mások épségét, akkor a második figyelmeztetés után eltanácsolunk a túráról. Természetesen minden segítséget megadva, hogy folytatni tudd a túrát egyedül.

Kinek ajánljuk

Bárkinek, aki szeretne egy jót motorozni és baráti hangulatra vágyik. Lehetőség van egyénileg is végigmenni a túra útvonalán, de a 2 csoport valamelyikében biztos, hogy megtalálod a helyed.
Ha kezdő túrázó vagy, akkor kérd ki a véleményünket és örömmel átbeszéljük veled a túrát, hogy megfelelő döntést tudj hozni vele kapcsolatban.
Mi élményeket szeretnénk neked adni, és nem pedig elijeszteni a motoros túrázástól.

Nulla motorosrutinnal senkinek sem ajánljuk!

Részletek

  • Barcs-Mostar
  • 400 km

Barcsról indulunk, majd a déli irányt követve keresztülvágjuk Horvátországot és belépünk Bosznia-Hercegovinába. Elsőként a Vrbas folyó völgyében, mesés tájakon haladunk napi célunk felé. Persze lesznek megállók is pl. Mlincici vízimalmoknál vagy az egykori Mátyás király által visszafoglalt vár alatt lévő “tojás” vízesésnél. Kitűnő minőségű utakban és lenyűgöző látványban lesz részünk egész nap, beleértve a Neretva-völgyét is. Első napi szállásunk az „öreg híd” városában, a világörökség részét képező Mostarban lesz, persze a városnézés nem maradhat el, ahogy az óvárosi vacsora sem. Itt a kulcsszó a “kis grilltál” lesz, mert a normált lehetetlen megenni.

  • Mostar-Petrovac
  • 290 km

A reggeli után motorra pattanunk és búcsúzunk Mostartól. A szokásos kávészünetünket Európa legbővizűbb karsztforrásához időzítjük, majd a Neretva partjával búcsúzunk Boszniától. Ha jó passzban találjuk a határőröket, akkor 15 perc alatt végzünk és már robogunk is Dubrovnik felé. Bekukkantunk az Adria ékkövének nevezett óvárosba, és megnézzük felülről is, majd #nyeteneki a 8-ason.
Európa legdélebbi fjordját elérve kompra szálunk picit, majd a kedvenc látványutunkon, már 2 keréken gurulva közelítjük meg Kotor városát. Megállunk egy szusszanatra, majd 25 hajtűkanyar magasságból is rácsodálkozhatunk a Kotori-öbölre. A fényképekkel csak óvatosan, nehogy beteljen az SD kártya, mert megyünk a Lovcen-re, Montenegró tetejére. 😉
1 749 méteres magasságban rátalálunk II. Petar Petrović Njegoš mauzóleumára, azaz a parkolójára. Van itt 475 lépcső a mauzóleumig, de ki számolja… megéri oxigénhiányos állapotba kerülni miatta, mert a fenti látvány kárpótol mindenért. Ugyanis Montenegró terül a lábunk elé, azaz inkább alá. Jó hír, hogy innen már közel van a szállásunk, Sveti Stefan mellett. Szóval ismét #nyeteneki, vacsi, medence és pivo vár ránk.

  • Petrovac-Peterovac
  • 290 km

Fel kell kötni a gatyánkat, mert az SH20, Albánia legjobb szerpentines útja vár ránk, ahol a természet is csodát alkotott. Útközben megnézzük még Rozafa csodás várát, ahonnét felejthetetlen kilátás nyílik Albánia egyik legszebb tavára, a Shkodrai-tóra.
Átvágunk Shkoder forgatagán és fényképezünk párat a Kir folyó felett átívelő, terméskőből épült hídnál, háttérben a hófödte albán hegyekkel.
A nap végén, pihenésként rápillantunk a Niagara vízesésre és csak ezután érünk vissza a tengerparti szállásunkra.

  • Petrovac-Sarajevo
  • 290 km

Reggeli után nekivágunk a napnak és nem fogunk unatkozni. Egy másik oldalról is meglessük Montenegró legnagyobb tavát, a Shkodrai-tavat egy fotóspontról, ami fényképért sikít! Egy “kicsit” odébb motorozunk és egy ékkőbe, csodák helyszínébe botlunk, jöjjön hát az Ostrog kolostor. A leírások alapján 30 szerzetes kezdte el építeni, egy sziklafalba, 1665-ben. Nem szabad kihagyni, ahogy a pihenőt sem egy bizonyos teraszon, sütivel az ölünkben!
Ezután jön az ütős, sziklás, alagutas, gátas Piva kanyon, megnézzük lentről és fentről is! A látvány, az út, az élmény beég a lelkedbe és ha eddig nem szerettél bele Montenegróba, akkor most szerelembe esel. Felejthetetlen élmény a Durmitor széléről lepillantani a völgyben tekergő folyóra, és a hídra. Aztán felejthetetlen a Tara folyó feletti fahidas határátkelő hely is, ami csúszik, nem kicsit, nagyon, de csak vizesen. Még jó, hogy a két végén határőrök állomásoznak, fel tudnak segíteni, ha kicsúszik a lábunk alól a talaj 😉 .
Hát így térünk vissza Boszniába és jó kis motorosoknak való utakon csökkenthetjük majd hátralévő kilométereink számát, egészen Sarajevo-ig. A Latin-hídnál állj, megjöttünk, a szállás, az óváros és a helyi sörfőzde vár minket. Party time!

  • Sarajevo-Mohács
  • 340 km

Go home, de új utakon. A hegyen át kanyargunk egy kicsit és hagyjuk a csudába az autópályát és a forgalmat.
Horvátországba átlépve megadjuk magunkat és pályára hajtunk, hogy mindenki időben haza is tudjon érni. Mohács a könnyes búcsú helyszíne, a túra végpontja.

Egyéb infó

Tempó, megállók

A mindenkori csapathoz igazítjuk a tempót, de nagy általánosságban elmondható:

  • főutakon: 110 km/h
  • autópályán: 130 km/h

Motorozási stílus alapján a csapat akár szét is szedhető, ez esetben mindegyikkel marad egy-egy túravezető.

Pihenők nagyjából 75 percenként, a mosdókhoz és a látnivalókhoz igazítva.

Élvezetes tempóra törekszünk, a “látni és motorozni” jegyében.

Természetesen, ha valaki egyénileg, külön (akár lassabban, vagy gyorsabban) szeretné megtenni a napi szakaszt, szakaszokat, arra is van lehetőség. Ezt kérlek jelezd előre, és mi minden segítséget megadunk neked (útvonal, címek, látnivalók stb.).

Ha a túrán veszélyezteted mások épségét, akkor a második figyelmeztetés után eltanácsolunk a túráról. Természetesen minden segítséget megadva, hogy folytatni tudd a túrát egyedül.

Jelentkezés menete

1. Kattints a “Jelentkezz most!” gombra és töltsd ki a jelentkezési lapot. Figyelj rá, hogy helyes e-mail címet és telefonszámot adj meg  😉

2. Postafiókodban landol egy automatikus visszaigazolás a jelentkezésedről és a Résztvevők-nél olvashatod az általad megadott becenevet. Ha nem találod a visszaigazolást, kérlek vedd fel velünk a kapcsolatot: bakapeti@motorozzvelunk.hu vagy +36305877821

3. Pár nap múlva személyesen (e-mailben) felvesszük veled a kapcsolatot, és elküldjük a fizetési és további információkat.

4. A jelentkezés csak a foglaló – a túra részvételi díjának 15%-a – elutalásával érvényes, ami a jelentkezés utáni 2 hétben teljesítendő, vagy hívd Pepét a +36305877821 számon.

Az általános jelentkezési, részvételi feltételeket itt találod!

Túra lemondás

  • A jelentkezési határidőig következmény nélkül, e-mailben vissza lehet mondani a túrát, a foglalók visszajárnak.
  • A jelentkezési határidő utáni lemondásnál, a foglaló nem jár vissza, tekintettel arra, hogy pl. szállásokat névre szólóan foglaljuk. Természetesen, ha találunk valakit a megüresedett helyre, a részvételi díj egy része (amit át tudunk íratni az új jelentkező nevére) visszajár.
  • Az általános jelentkezési, részvételi feltételeket itt találod!

* A látnivalók az időjárás, az utak állapota és csapat haladásának a függvényében változhatnak!